بیمه ماشین آلات پیمانکاری

معرفی

این بیمه‌نامه تجهیزات و ماشین‌آلات پیمانکاران (معمولاً متحرک و سنگین) از قبیل لودر، بولدوزر، گریدر، جرثقیل، سنگ‌شکن، کارخانه تولید بتن، لیفتراک و مانند آن که ابزار کار پیمانکاران جهت اجرای کار پروژه‌ها می‌باشد را تحت پوشش قرار می‌دهد. در واقع این بیمه هرگونه زیان یا خسارت با منشأ بیرونی را که به هرعلت جز موارد مستثنی شده در هنگام کار، در زمان احداث یا بهره‌برداری، درمواقع تعطیل کار و یا زمان نگهداری به ماشین‌آلات وارد آید، جبران می‌نماید.

مخاطبان این بیمه‌نامه 

1.ماشین‌آلات مورد استفاده در احداث ساختمان‌ها

2.ماشین‌آلات مورد استفاده در ساخت برج، سیلو، دکل

3.ماشین‌آلات مورد استفاده در ساخت معادن، مخازن، سد‌ها و پل‌ها

4.ماشین‌آلات مورد استفاده در ساخت سازه‌های آبی و خاکی

5.ماشین‌آلات مورد استفاده در ساخت راه‌ها، بزرگ‌راه‌ها، باند‌های فرودگاه‌ها

6.ماشین‌آلات مورد استفاده در ساخت احداث سازه‌های‌ دریایی

7.ماشین‌آلات مورد استفاده در ساخت تونل

8.ماشین‌آلات مورد استفاده در ساخت، احداث شبکه‌های آبرسانی و فاضلاب

9.ماشین‌آلات مورد استفاده در ساخت، احداث یا نصب خطوط نفت، گاز، آب، برق

خسارت تحت پوشش 

1.صاعقه، انفجار، آتش‌سوزي

2.زلزله، آتشفشان، زلزله دریایی

3.رانش زمين، نشست زمين، لغزش زمين، ريزش كوه يا صخره

4.سيل، طغیان آب، آبگرفتگي، امواج دريا

5.طوفان، گردباد، تندباد

6.غفلت، سهل انگاری، خطای غیر عمد

7.دزدی

8.باران، برف، تگرگ، بهمن

9.سقوط، تصادم، واژگونی

10.تگرگ، یخ‌زدگی، یخ شناور

11.ساير حوادث به جز آنچه صراحتأ در بيمه‌نامه مستثني شده

سرمایه مورد بیمه

ارزش ماشین‌آلات  (شامل ارزش واقعی مورد‌بیمه با احتساب حقوق و عوارض گمرکی، هزینه حمل و هزینه نصب درصورت وجود)

راهنمای خرید

1.مراجعه به شعب و یا یکی از نمایندگان سراسر کشور

2.تکمیل فرم پیشنهاد

3.اعلام حق‌بیمه

4.بازدید کارشناس بیمه‌گر از مورد بیمه

مدارک مورد نیاز صدور 

1.تکمیل فرم پیشنهاد

2.ارائه مدارک شناسایی بیمه‌گذار و یا مدارک شرکت حقوقی بیمه‌گذار (کد اقتصادی و شناسه ملی)

3.ارائه مشخصات هریک از ماشین‌آلات شامل نوع، مدل، سازنده، سال ساخت، ظرفیت و شماره سریال

دریافت خسارت

بر اساس شرایط عمومی بیمه‌نامه ماشین‌آلات پیمانکاری بیمه‌گذار ملزم است حداکثر ظرف مدت 14 روز از زمان وقوع حادثه به‌صورت نامه کتبی و یا تکمیل فرم اعلام خسارت، اقدام و آن را به شعبه محل صدور بیمه‌نامه تحویل داده و رسید دریافت نماید .

مراحل پیگیری خسارت

  1. اعلام خسارت و تحویل مدارک به شرکت بیمه جهت هماهنگی لازم برای بازدید از مورد بیمه خسارت دیده
  2. بررسی پرونده و تعیین میزان خسارت مشمول تعهدات بیمه‌ای و اعلام نتیجه به بیمه‌گذار محترم
  3. تحویل رضایتنامه مورد تایید شعبه و دریافت حواله خسارت
  4. درصورت عدم رضایت و اعتراض بیمه‌گذار، ارائه نامه اعتراض به شعبه با شرح دلایل و مدارک مربوطه

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده خسارت  

  1. ارائه اصل بیمه‌نامه و شرایط و ضمائم پیوست و رسید پرداخت حق‌بیمه و الحاقیه‌های صادره
  2. تکمیل فرم اعلام خسارت

3.صورت‌جلسه حادثه

4.کپی برابر با اصل گواهینامه اپراتور دستگاه

5.کپی برابر با اصل مدارک مالکیت دستگاه

6.فاکتورهای هزینه‌های تعمیرات

7.سایر مدارک بسته به نوع خسارت از بیمه‌گذار درخواست می‌گردد.

در صورتی‌که خسارت از نوع بخش دو (مسئولیت مدنی در قبال اشخاص ثالث) باشد :

1.پرونده دادگاه بصورت کامل (در صورت وجود)

2.مدارک تملک زیاندیده بر مال آسیب‌دیده (خسارت‌های ثالث مالی)

3.کپی مدارک شناسایی زیاندیده (برابر اصل شده(

4.کپی مدارک بیمه‌گذار ( شخصیت حقوقی؛ آگهی روزنامه رسمی و مجوز تاسیس شرکت)

5.برگه انحصار وراثت ، جواز دفن

6.کپی برابر اصل پرونده بیمارستانی