بیمه تجهیزات الکترونیک

معرفی

این بیمه‌نامه کلیه تجهیزات و دستگاه‌هائی که ارزش قطعات الکتریکی و الکترونیکی از ارزش قطعات مکانیکی در آن‌ها بیشتر باشد مانند تجهیزات رادیو تلویزیونی، مخابراتی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی، اندازه‌گیری، نقشه‌برداری، پزشکی، کامپیوتری و … تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند. در واقع این بیمه یک بیمه حوادث برمبنای تمام خطرات است که خسارت‌های فیزیکی ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی را که بر موضوع مورد بیمه وارد آید جبران می‌کند.

تجهیزات مورد بیمه

1.کامپیوترها و قسمت‌های خارجی آن‌ها مانند صفحه کلید، چاپگر، واسطه‌ها، صفحه نمایش، قلم نوری و پلاتر

2.کارت پانج، نوارهای مغناطیسی و دیسک‌های نوری

  1. تجهیزات پزشکی مانند دستگاه اشعه X، تجهیزات دندانپزشکی، آزمایشگاهی، تشخیص طبی و غیره

4.دستگاه‌های الکترونیکی مخابراتی مثل تلفن مرکزی، دستگاه‌های فکس، تجهیزات ایستگاه‌های رادیو تلویزیون

5.رادار، سیستم ناوبری دریایی و هوایی

6.وسایل فیلمبرداری، دوربین‌ها، ویدئو، دستگاه‌های ضبط و پخش صدا

7.ماشین‌های اداری، مانند دستگاه فتوکپی، کامپیوترهای شخصی

خسارت تحت پوشش 

1.سیل، آب گرفتگی، امواج دریا

2.صاعقه، انفجار، آتش‌سوزی

3.رانش زمین، نشست زمین، لغزش زمین، ریزش کوه یا صخره

4.اتصال کوتاه، اتصال برق DC به برق AC

5.سقوط، تصادم، واژگونی

6.نم، رطوبت، ریختن مایعات بداخل دستگاه

7.غفلت، عدم مهارت، سهل‌انگاری

8.دود، دوده، ذرات معلق در هوا، گرد و خاک

9.خسارت‌های هنگام تمیز کردن یا تعمیر کردن

10.دمای بالا، بخارات غیر‌خورنده

11.باران، برف، تگرگ، بهمن

12.یخ‌‌زدگی

13.خسارت‌‌های هنگام باز و بسته کردن

14.سایر حوادث به جز آنچه صراحتاً در بیمه‌نامه مستثنی شده است

سرمایه مورد بیمه

ارزش تجهیزات  (شامل ارزش واقعی  مورد بیمه با احتساب حقوق و عوارض گمرکی، هزینه حمل و هزینه نصب درصورت وجود )

راهنمای خرید

1.مراجعه به شعب و یا یکی از نمایندگان سراسر کشور

2.تکمیل فرم پیشنهاد

3.اعلام حق‌بیمه

4.بازدید کارشناس بیمه‌گر از مورد بیمه

مدارک مورد نیاز صدور 

1.تکمیل فرم پیشنهاد

2.ارائه مدارک شناسایی بیمه‌گذار و یا مدارک شرکت حقوقی بیمه‌گذار (کد اقتصادی و شناسه ملی)

3.ارائه مشخصات هریک از تجهیزات شامل نوع، مدل، سازنده، سال ساخت

دریافت خسارت

بر اساس شرایط‌عمومی بیمه‌نامه تجهیزات الکترونیکی بیمه‌گذار ملزم است حداکثر ظرف مدت 14 روز از زمان وقوع حادثه بصورت نامه کتبی و یا تکمیل فرم اعلام خسارت، اقدام و آن را به شعبه محل صدور بیمه‌نامه تحویل داده و رسید دریافت نماید.

مراحل پیگیری خسارت 

1.اعلام خسارت و تحویل مدارک به شرکت بیمه جهت هماهنگی لازم برای بازدید از مورد بیمه خسارت دیده

  1. بررسی پرونده و تعیین میزان خسارت مشمول تعهدات بیمه‌ای و اعلام نتیجه به بیمه‌گذار محترم
  2. تحویل رضایتنامه مورد تایید شعبه و دریافت حواله خسارت

4.درصورت عدم رضایت و اعتراض بیمه‌گذار، ارائه نامه اعتراض به شعبه با شرح دلایل و مدارک مربوطه

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده خسارت 

1.ارائه اصل بیمه‌نامه و شرایط و ضمائم پیوست و رسید پرداخت حق‌بیمه و الحاقیه‌های صادره

2.تکمیل فرم اعلام خسارت

3.صورت‌جلسه حادثه

4.کپی برابر با اصل مدارک مالکیت دستگاه

5.فاکتورهای هزینه‌های تعمیرات

6.سایر مدارک بسته به نوع خسارت از بیمه‌گذار درخواست می‌گردد.