وام بیمه عمر و کرونا

وام بیمه عمر و کرونا این روزها همه ما به خاطر وجود بیماری کرونا در قرنطینه خانگی هستیم. اما یکی از دغدغه های ما در دوران قرنطینه کمبود منابع مالی است.خیلی ها بهم گفتن مثلا اگر سه میلیون تومان داشتم دو ماه از خونه بیرون نمی آمدم و در خانه می ماندم.ازشون می پرسیدم که بیمه عمر و سرمایه گذاری دارین؟بعضی میگفتن بله ببعضی میگفتن نه و بعضی ها هم میگفتن چه ربطی داره؟ به نظر شما واقعا بیمه عمر و سرمایه گذاری چه ربطی به کرونا و قرنطینه و بی پولی داره؟

سرفصل های مقاله

وام بیمه عمر و کرونا

این روزها همه ما به خاطر وجود بیماری کرونا در قرنطینه خانگی هستیم. اما یکی از دغدغه های ما در دوران قرنطینه کمبود منابع مالی است.خیلی ها بهم گفتن مثلا اگر سه میلیون تومان داشتم دو ماه از خونه بیرون نمی آمدم و در خانه می ماندم.ازشون می پرسیدم که بیمه عمر و سرمایه گذاری دارین؟بعضی میگفتن بله ببعضی میگفتن نه و بعضی ها هم میگفتن چه ربطی داره؟ به نظر شما واقعا بیمه عمر و سرمایه گذاری چه ربطی به کرونا و قرنطینه و بی پولی داره؟

جواب این سوال خیلی ساده است.شما با داشتن بیمه عمر و سرمایه گذاری میتوانید از شرایط وام بیمه عمر وام دریافت نمایید و به امورات زندگی خود بدون دغدغه بپردازید و اندک اندک وام خود را تسویه نمایید.

شرایط وام بیمه عمر | از بیمه عمر خود بدون ضامن و وثیقه وام بگیرید.

بیمه اشخاص
بیمه اشخاص

عمر در استفاده از اندوخته بیمه‌نامه، دریافت وام از اندوخته می‌باشد. این مزیت بیمه عمر با توجه به بلندمدت بودن بیمه‌نامه، این امکان را به بیمه‌گذار می دهد تا در طول مدت بیمه‌ و قبل از سر رسید آن، از اندوخته بیمه‌نامه خود وام بگیرد.
به این صورت بیمه‌گذار می‌تواند در صورت نیاز مالی به جای بازخرید کردن بیمه‌نامه، از دریافت وام از اندوخته خود استفاده نماید.

در این مقاله، به بررسی شرایط دریافت وام بیمه عمر خواهیم پرداخت.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر یکی از انواع بیمه اشخاص است و دارای دو جنبه سرمایه‌گذاری و پوشش بیمه‌ای می‌باشد. بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت مقدار مشخصی حق‌بیمه علاوه بر پوشش‌هایی که در زمان حیات به او ارائه می‌شود، از پوشش‌های مخصوص بعد از فوت بیمه‌گذار و متعلق به ذینفعان وی نیز بهره‌مند شود.
همچنین علاوه بر ارائه پوشش‌های متنوع، یک سرمایه‌گذاری بلندمدت با سود تضمینی و مشارکت (که مقدار هریک از این سودها توسط شرکت‌های بیمه تعیین می‌شود.) محسوب می‌شود.
بیمه‌گذار می‌تواند پس از گذشت مدتی از بیمه‌نامه خود، آن را بازخرید نماید و یا در پایان مدت بیمه‌نامه اندوخته خود را به صورت مستمری یا یک‌جا دریافت نماید.
این بیمه مزایای بسیاری دارد که خرید آن را برای بیمه‌گذاران جذاب‌تر می‌کند یکی از این مزایا دریافت وام از اندوخته بیمه‌گذار می‌باشد.

حتما بخوانید: بیمه عمر چیست ؟ مزایا و شرایط بیمه عمر ؛ نحوه محاسبه نرخ حق بیمه عمر

دریافت وام بیمه عمر

دریافت وام بدون هیچگونه تشریفات اداری و بدون نیاز به ضامن، یکی از مزایای بیمه عمر می‌باشد. در واقع در این روش بیمه‌گذار می‌تواند در زمان مورد نیاز از مجموع حق بیمه پرداختی و سود تعلق گرفته به آن، استفاده مناسبی کرده و نیاز مالی خود را با دریافت وام بیمه عمر برطرف کند.
این نکته قابل ذکر است که بیمه‌گذار بدون نیاز به بازخریدی بیمه‌نامه می‌تواند وام را دریافت نماید و از اندوخته بیمه عمر خود استفاده کند. همچنین دریافت وام هیچ‌یک از پوشش‌های بیمه‌نامه را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.
برخی از این شرایط در شرکت‌های بیمه ثابت و برخی دیگر متفاوت است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

شرایط دریافت وام بیمه عمر

دریافت وام دارای یک سری شرایط کلی طبق موارد زیر می‌باشد.

  • بدون نیاز به ضامن و هیچگونه تشریفات اداری است.
  • سود متعلق به وام بیمه عمر حداکثر 4 درصد بیشتر از سود تضمینی متعلق به بیمه‌نامه عمر است.
  • بیمه‌گذار می‌تواند بعد از تسویه کامل وام قبلی، به دفعات از اندوخته بیمه عمر خود وام دریافت کند.
  • بیمه‌گذار برای دریافت وام، نباید هیچ قسط عقب افتاده‌ای داشته‌باشد.

توجه به این نکته بسیار ضروری است که هرچه مقدار حق‌بیمه پرداختی و اندوخته شخص بیمه‌گذار بیشتر باشد وام تعلق گرفته به او بیشتر خواهدبود.
در ادامه به شرایط پرداخت وام بیمه عمر شرکت بیمه دی، خواهیم پرداخت.

وام بیمه عمر دی

بیمه عمر دی در دو زمینه گروهی و انفرادی ارائه می‌شود. بیمه عمر انفرادی شامل طرح‌های بیمه عمر زمانی، بیمه تمام عمر، بیمه تأمین آتیه فرزندان و بیمه تامین هزینه جهیزیه می‌شود، علاوه بر طرح‌های ذکر شده، بیمه دی طرح‌هایی ویژه ازجمله بیمه جامع زندگی و بیمه جامع طرح خانواده ارائه داده‌است.

شرایط وام بیمه عمر دی

شرایط دریافت وام توضیحات
مقدار وام پرداختی حداکثر 90 درصد ارزش بازخریدی اندوخته
میزان گذشت از مدت بیمه‌نامه در پایان سال دوم
حداقل مقدار اندوخته بدون محدودیت
میزان سود حداکثر 4 درصد بیشتر از سود تضمینی متعلق به اندوخته
نحوه ی بازپرداخت وام حداکثر طی 36 قسط و یا 3 سال